29 April 2009

Bapa temui guru besar, PIBG

ALOR STAR: “Buat sementara waktu ini saya tak mahu komen lagi sama ada mahu mengambil tindakan undang-undang atau tidak terhadap pihak sekolah dan segalanya bergantung pada keadaan.

“Esok (hari ini) saya akan berjumpa dengan guru besar dan Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) di sekolah anak saya untuk berbincang mengenai masalah ini,” kata Mohd Zaini Mohd Yunus, 34, bapa kepada Harris Sufian, 7, yang terjatuh ke dalam tangki kumbahan di sekolahnya di Bandar Darulaman, Jitra, Ahad lalu.

Mohd Zaini berkata, anaknya, Harris Sufian, 7, kini berada dalam keadaan stabil dan masih dirawat di Kedah Medical Centre (KMC) tetapi masih mengalami cirit-birit dipercayai tindak balas akibat tertelan air kumbahan itu.

“Doktor sudah mengambil sampel najis anak saya dan laporan berikutan cirit-birit yang dialaminya itu akan diketahui dalam tempoh antara dua hingga tiga hari lagi,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Pelajaran Kedah, Shahidan Abdul Rahman ketika dihubungi, berkata beliau sudah menghantar pegawai melihat lokasi kejadian dan mengarahkan kawasan itu dipagar dan lubang tangki kumbahan itu ditutup bagi mengelak kejadian berulang.

Katanya, pihaknya akan berbincang dengan ibu bapa Harris Sufian bersama PIBG hari ini bagi menyelesaikan masalah itu.

Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut ketika ditanya mengapa lubang tangki itu tidak ditutup sebelum ini dan hanya berbuat demikian selepas kejadian itu berlaku, kelmarin. _ Mymetro

No comments:

Post a Comment