31 October 2008

'Saya sudah lupakan dia' - Noor Fadilah semakin bersemangat memulakan kehidupan baru

KUALA LUMPUR - "Tidak seronok tinggal di sana (Lombok), saya dah tak nak ke sana lagi."

Demikian pendirian Noor Fadilah Ahmad, 18, apabila ditanya sama ada beliau akan kembali ke Lombok Timur, untuk bersama Nasrudin Dahrom, 24, yang sebelum ini melarikannya pada 3 September lalu.

Antara sebab beliau mahu melupakan Nasrudin ialah apabila mendapati keadaan hidup di negara itu jauh berbeza.

"Saya sudah melupakan Nasrudin," jelasnya yang kelihatan ayu apabila mengenakan baju kurung kuning dengan bertudung di Pejabat Sekretariat Pembelaan Masyarakat Pemuda UMNO Malaysia di sini semalam.

Menurutnya, dia juga tidak akan kembali semula ke pangkuan pemuda tersebut.

"Saya baru sedar pengorbanan abah dan mama yang sanggup bersusah payah untuk mencari dan membawa saya pulang, mereka terima saya walaupun saya telah melakukan kesalahan," katanya.

Berita terbaru ialah Noor Fadilah bakal meneruskan pelajaran dalam bidang kejururawatan di Kolej Segi, Kota Damansara mulai bulan depan di bawah program peluang kedua anjuran Putera UMNO.

No comments:

Post a Comment