27 September 2008

Ku Li: Tolak penangguhan pemilihan parti



Tengku Razaleigh Hamzah menggesa ahli Umno supaya menolak penangguhan pemilihan parti itu sehingga Mac tahun depan kerana ia tidak diperuntukkan dalam perlembagaan parti itu.

Bercakap dalam sidang akhbar di kediamannya tengahari tadi, ketua Umno bahagian Gua Musang itu berkata pelan baru yang diputuskan oleh Majlis Tertinggi semalam, tidak boleh diterima.

Sidang akhbar itu adalah sebagai susulan kepada kenyataannya di mana beliau mengecam Presiden Umno, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Timbalannya, Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung pelan peralihan kuasa dalam Umno.

Semalam, beliau menyifatkan pelan peralihan kuasa terbaru antara dua pemimpin tertinggi parti itu sebagai "permainan budak-budak yang tidak habis-habis berebut barang kau dan aku".

"Bukannya menumpukan pada perancangan ekonomi negara atau sebarang reformasi, sebaliknya apa yang kepemimpinan Umno berikan kepada kita sejak (pilihanraya umum) 8 Mac hanyalah pelan peralihan kuasa yang direka untuk menyelamatkan dua orang daripada serba salah menghadapi pemilihan (Umno)," katanya, dalam satu kenyataan pendek tetapi pedas.

www.malaysiakini.com

No comments:

Post a Comment