01 July 2008

Kondominium mewah disiasat polis dengan teliti

Polis teruskan siasatan di kondominium

Polis meneruskan usaha mengumpul bukti berhubung dakwaan kes liwat melibatkan penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan menyiasat sebuah unit di Kondominium Desa Damansara, Jalan Setia Kasih, di sini hari ini.

Lima buah kereta polis termasuk sebuah dari Jabatan Forensik Maktab Polis Diraja Cheras bersama 15 anggota dan pegawai tiba di kawasan kondo itu kira-kira pukul 12.15 tengah hari dan hanya keluar dari situ pada pukul 5.15 petang.

Beberapa anggota polis dilihat memeriksa kamera litar tertutup (CCTV) di pondok pengawal kondominium tersebut dan menyoal siasat pengawal keselamatan di situ.

Menurut seorang saksi yang enggan dikenali, koridor tingkat lima di blok 11, dipasang dengan pita penghadang kuning dan dikawal beberapa anggota polis.

Semalam polis memasuki kondo tersebut yang dipercayai mempunyai kaitan dengan laporan polis yang dibuat Mohd Saiful Bukhari Azlan, 23, yang mendakwa diliwat Anwar.

Kondominium mewah itu dikatakan berharga lebih kurang RM2.2 juta dan sewaan setiap unit adalah antara RM7,500 dan RM15,000. BERNAMA

No comments:

Post a Comment