25 April 2008

Teruskan kesan Sharlinie

Hishammuddin Tun Hussein berkata sesuatu kepada kakak Sharlinie, Sharlina Mohd. Nashar, 8, sambil diperhatikan oleh ibu bapanya Mohd. Nashar Mat Hussin dan Suraya Ahmad pada majlis penyerahan cek di Kementerian Pelajaran, Putrajaya, semalam.
- Gambar SAIFUL BAHARI ASHARI

PUTRAJAYA 24 April - Menteri Pelajaran, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, masyarakat tidak seharusnya berhenti daripada menyalurkan maklumat dan bantuan kepada pihak berkuasa bagi membantu mengesan Sharlinie Mohd Nashar, 5, yang hilang sejak 9 Januari lalu.

Beliau berkata, usaha sedemikian perlu kerana ia akan memberikan semangat dan keyakinan kepada keluarga Sharlinie untuk terus menjejaki anak mereka yang hilang itu.

''Kesedihan yang ditanggung ibu bapa Sharlinie sebenarnya turut dirasai semua rakyat Malaysia.

''Saya dan warga pendidik mendoakan keluarga mereka supaya terus tabah serta sabar dalam menghadapi dugaan ini," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan sumbangan wang tunai berjumlah RM21,800 kepada bapa Sharlinie, Mohd. Nashar Mat Hussin di sini hari ini.

Turut hadir Pengarah BPG, Datin Asariah Meor Sharbuddin dan ibu Sharlinie, Suraya Ahmad.

Sharlinie, 5, dilaporkan hilang 9 Januari lalu selepas keluar bermain di taman permainan berdekatan rumahnya, di Taman Medan PJS 2, Petaling Jaya.

Sementara itu, Mohd. Nashar ketika ditemui pemberita berkata, dia akan terus berusaha mengesan Sharlinie dengan bantuan jiran dan ahli keluarga.

http://www.utusan.com.my

No comments:

Post a Comment