24 February 2008

Pencalonan Gombak; Penyokong BA mengatasi BN

Sekitar jam 9.30 pagi tadi calon-calon daripada Barisan Alternatif (BA) telah mengemukakan borang pencalonan mereka iaitu, untuk calon Parlimen Gombak, Azmin Ali; Dato’ Dr Hasan Ali (Dun Gombak Setia); Shaari Sungib (Dun Hulu Klang) dan Amiruddin Shaari (Dun Batu Caves).

Manakala dalam perkembangan yang tidak dijangka, terdapat pencalonan Bebas iaitu untuk N16 (Dun Batu Caves), Azmi Hussain.

Keadaan luar kawasan pusat pencalonan, para penyokong BA telah memenuhi kawasan berkenaan dengan membawa sepanduk, bendera dan melaungkan slogan-slogan untuk menaikkan semangat para calon dan ahli parti. kelihatan jelas penyokong BA lebih ramai mengatasi penyokong BN. Sumber memberitahu bahawa terdapat protes dari penyokong BN yang tidak berpuas hati kerana Rahman Ismail tidak dicalonkan semula.

Para penyokong BA melaungkan slogan-slogan seperti, ‘reformasi’, ‘hidup rakyat’dan ‘barang naik’ sementara sepanduk yang dibawa pula tertulis; ‘dah lama sangat dah…cuba ubah sekali’, ‘kami menang, sekolah rendah ke pendidikan percuma untuk semua rakyat’,’ kami menang, petrol dan diesel turun.

Selain itu, terdapat juga sepanduk yang tertulis ‘tawaran-tawaran BA untuk wanita’,'undilah PAS untuk menuju negara kebajikan.’

- http://n17gombaksetia.wordpress.com

No comments:

Post a Comment