25 April 2010

Pembangkang Tidak Berdisiplin - SPR

KUALA KUBU BARU: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) kecewa dengan sikap pihak pembangkang yang mengingkari larangan supaya tidak mendirikan barung panas berhampiran pusat mengundi.

Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata pihaknya akan mengambil tindakan segera dengan merobohkan barung panas berkenaan kerana melanggari Akta Kesalahan Pilihan Raya.

"Nampaknya parti pembangkang masih lagi tidak mengikut arahan, masih lagi mendirikan barung panas.

"Mereka tidak mengikut disiplin, kita akan ambil tindakan segera dengan merobohkannya," katanya ketika ditemui selepas membuat tinjauan di pusat mengundi Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Khing Ming di sini sebentar tadi.

Sejak awal pagi tadi, penyokong pembangkang mendirikan barung panas sebagai kaunter semakan pengundi di luar kawasan pusat mengundi berkenaan dengan jarak kurang 100 meter.

Penyokong pembangkang juga masih lagi meraih undi dengan memegang bendera parti dan poster calon pembangkang.

Pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor hari ini menyaksikan saingan satu lawan satu antara calon Barisan Nasional (BN), P. Kamalanathan menentang calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Zaid Ibrahim.

Selain itu Abdul Aziz berkata, beliau juga menerima beberapa laporan berhubung kesalahan berkenaan yang dilakukan pembangkang di beberapa pusat mengundi lain.

"Saya ada menerima laporan di tempat lain pun ada, ada yang sudah kita robohkan semalam.

"Tapi semuanya dilakukan pihak pembangkang, tak ada satu pun daripada pihak BN," katanya.

Bagaimanapun beliau bimbang, perbuatan pembangkang itu akan mengundang tindakan penyokong BN mengikut perkara yang sama bagi menunjukkan kekuatan mereka.

"Sekarang ini BN tak ada lagi, tapi kita bimbang lepas ini ada pula sebab nak berlawan (dengan pembangkang)," katanya. - Mstar

* SPR bukan lagi kuda tunggangan UmnoBN tetapi sudah menjadi monyet peliharaan...

No comments:

Post a Comment