27 February 2008

Polis: Ketua Pemuda PKR Kapar ditemui

Ketua Pemuda Parti Keadilan Rakyat (PKR) bahagian Kapar Suzaimi Salam yang dilapor hilang selepas gagal hadir untuk proses penamaan calon di Dewan Ahmad Razali di sini Ahad lalu, sebenarnya tidak hilang dan selamat, kata polis.

Ketua Polis Daerah Klang ACP Mohamad Mat Yusuf berkata Suzaimi yang sepatutnya menyerahkan borang pencalonan untuk bertanding di kerusi negeri Sementa menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Klang malam kelmarin dan telah melapor diri di balai itu.

"Yang penting dia selamat dan tidak hilang," kata Mohamad kepada pemberita di sini hari ini tanpa mendedahkan butiran perbincangan antara polis dan
Suzaimi.

Bernama melaporkan, ketua Parti Keadilan Rakyat (PKR) bahagian Kapar Mohd Bakir Abdul Wahab membuat laporan polis di balai polis Klang semalam berikutan gagal mengesan Suzaimi yang disenarai sebagai calon PKR untuk menentang Datuk Abdul Rahman Palil dalam pilihanraya umum ini.

Kagagalan Suzaimi untuk hadir di pusat penamaan calon itu menyebabkan calon Barisan Nasional memenangi kerusi Dewan Undangan Negeri Sementa tanpa bertanding.

Sehubungan itu, Mohd Bakir ingin mendapatkan penjelasan daripada Suzaimi berhubung 'kehilangannya' itu.

- http://malaysiakini.com

No comments:

Post a Comment