09 May 2017

Polis buru 6 lelaki rompak restoran

KUALA LUMPUR 7 Mei – Polis sedang memburu enam lelaki yang dipercayai terlibat dalam kes samun bersenjata di sebuah restoran di Taman Melawati, dekat sini malam tadi.

Dalam kejadian pukul 9 malam itu, kesemua suspek yang bertopi keledar memasuki premis ber­kenaan dengan mengacukan parang dan mengarahkan kesemua pelanggan dan pekerja menye­rahkan barangan berharga.

Ketua Polis Daerah Ampang, Asisten Komisioner Hamzah Alias berkata, salah seorang daripada suspek juga telah bertindak mengambil wang tunai daripada kaunter juruwang sebelum me­larikan diri menaiki motosikal.

“Ketika kejadian seramai lapan orang berada dalam premis itu melibatkan tiga lelaki dan lima wanita sebelum mereka diserbu oleh suspek yang mana salah seorang daripadanya bersenjatakan parang berukuran 0.4 meter.

“Buat masa ini kita anggarkan jumlah kerugian dialami mang­sa RM29,745. Polis juga akan meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) bagi me­ngenal pasti suspek yang terlibat dalam kes ini,” katanya di sini hari ini.

Menurutnya, berdasarkan ­si­a­s­atan awal kesemua suspek menggunakan topi keledar bercermin gelap bagi mengelakkan identiti mereka dicam.

Jelasnya, kes itu disiasat me­ngikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan kerana melakukan samun berkawan dan bersenjata.

Video berhubung kejadian ber­kenaan tular di media sosial yang menyaksikan kesemua suspek bertopi keledar itu memasuki premis berkenaan dengan bersenjatakan parang.

Rakaman CCTV berdurasi 1 minit 3 saat itu menyaksikan suspek bertindak mengambil beg tangan dan barangan berharga pelanggan termasuk wang tunai dari mesin juruwang sebelum melarikan diri. - Utusan

No comments:

Post a Comment