26 September 2011

Ditahan ragut rantai leher kekasih

KUANTAN – Seorang lelaki ditahan selepas teman wanitanya membuat laporan polis berhubung tindakannya meragut rantai leher dan mencuri pemain cakera video digital (DVD) wanita berkenaan.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang, Supt Nordin Mustapha berkata, mangsa yang berusia 43 tahun ini hanya membuat laporan polis semalam selepas dua minggu merayu teman lelakinya itu memulangkan semula rantai leher dan pemain DVD berkenaan.

"Kejadian ragut itu berlaku pada 11 September lepas apabila teman lelakinya itu datang ke rumah mangsa kira-kira 7.30 pagi sebelum bertindak meragut rantai mangsa dan melarikan pemain DVD milik wanita berkenaan,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Beliau berkata, berikutan laporan itu, polis berjaya menahan suspek yang berusia 30 tahun, yang tidak mempunyai pekerjaan tetap, di rumah suspek di Batu 3, Jalan Gambang semalam.

"Siasatan awal mendapati rantai leher milik mangsa telah dijual suspek bagaimanapun pemain DVD itu masih disimpannya, kes itu disiasat di bawah Seksyen 392 Kanun Keseksaan,” katanya.

Jumlah kerugian mangsa yang bekerja sebagai pencuci pejabat itu dianggarkan bernilai RM3,000. – Bernama

No comments:

Post a Comment