30 January 2010

Penahanan 10 individu demi kepentingan negara - PM

KUALA LUMPUR 29 Jan. – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, penahanan 10 individu mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) atas dakwaan mempunyai kaitan dengan pengganas dibuat demi kepentingan negara dan tanggungjawab kepada masyarakat antarabangsa.

Najib berkata, tindakan itu dibuat mengikut undang-undang negara dan merupakan langkah pencegahan sebelum berlaku sebarang insiden keganasan sama ada di dalam mahupun di luar negara.

"Kita telah menyatakan dengan jelas bahawa dalam soal menjaga keselamatan dan memerangi sebarang bentuk keganasan, kita akan mengambil sikap tegas, bermaksud proaktif dan langkah ini (penahanan ISA) merupakan langkah pencegahan,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di sini, hari ini.

Najib, yang juga Presiden UMNO, berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai laporan penahanan 10 individu mengikut ISA Khamis lepas kerana didakwa mempunyai kaitan dengan warga Nigeria yang didakwa cuba meletupkan pesawat di Amerika Syarikat.

Mengulas lanjut, Perdana Menteri menegaskan bahawa penahanan individu-individu terbabit tidak bermakna Malaysia menjadi sarang pengganas atau negara operasi mereka. – Bernama

* Jadikan Malaysia sebuah negara yang berdaulat, bukan mengikut kata negara luar seperti Amerika.

No comments:

Post a Comment