18 September 2009

PM tahu pelan persaraan saya -Samy Vellu

KUALA LUMPUR 18 Sept.— Presiden MIC, Datuk Seri S.Samy Vellu hari ini berkata, beliau telah membincangkan pelan persaraannya dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak Jun lepas dan akan tetap berpegang kepada pelan itu.

“Saya telah berbincang secara terus terang dengan perdana menteri ketika saya menemuinya di Sarawak di mana saya memberitahunya mengenai pelan (persaraan) saya.

“Saya akan berpegang kepada apa yang saya katakan kepada perdana menteri dan saya tidak akan mengubahnya (pelan saya),” katanya.

Beliau berkata, Najib tahu mengenai rancangan persaraannya tetapi beliau enggan mengulas lanjut sambil menyatakan ia adalah antara beliau dan pengerusi Barisan Nasional (BN).

Mengenai kenyataan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa beliau adalah liabiliti kepada BN, Samy Vellu berkata, Dr. Mahathir bebas menyuarakan pendapatnya.

“Saya tidak terluka dengan komennya dan hormat saya terhadap beliau tidak akan berkurang,” katanya.-Bernama

* Pelan dia adalah bersara selepas BN kalah.

No comments:

Post a Comment