19 September 2009

Bekas pembantu Anwar sambut Aidilfitri bersendirian buat tahun ke-2

PETALING JAYA: Bekas pembantu Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohd. Saiful Bukhari Azlan yang mendakwa dirinya diliwat majikannya itu akan menyambut 1 Syawal tanpa bersama keluarganya buat kali kedua berturut-turut.

Sehubungan itu, Saiful berkata, dia terpaksa sentiasa berwaspada mengenai keselamatan dirinya kerana bimbang ada pihak akan melakukan apa sahaja bagi mengelakkannya daripada memberi keterangan di mahkamah kelak.

"Kemungkinan, tahun ini merupakan tahun kedua saya tidak dapat lagi menyambut Syawal bersama keluarga. Tidak mengapa, yang penting, saya masih berada di dunia ini.

"Justeru saya perlu sentiasa berwaspada mengenai keselamatan diri kerana lumrah orang yang sedang terdesak, mereka ini sanggup melakukan apa sahaja bagi mengelakkan saya dari memberi keterangan di mahkamah kelak. Tragedi yang menimpa mendiang Teoh Beng Hock perlu dijadikan iktibar," kata Saiful dalam tulisan terbaru di blognya.

Tulisan terbarunya diiringi rakaman video yang membawa mesej yang sama.

Kata Saiful lagi, "buat nenek serta keluarga di kampung, usahlah bersedih dengan ketiadaan saya di pagi raya nanti."

Sementara terus menanti hari perbicaraan kes liwat, Saiful menambah, dia sihat seperti biasa dan akan terus bersemangat untuk meneruskan perjuangan walau apa jua rintangan yang terpaksa ditempuhi.

"Diharap ini adalah Syawal terakhir saya menyambutnya bersendirian...," katanya lagi.

Anwar, 62, didakwa meliwat bekas pembantunya, Saiful, 24, di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun tahun lalu.

Perbicaraan kes liwat itu akan disebut di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi (Jenayah), Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah pada 3 November ini.

Kes itu telah tertangguh beberapa kali sepanjang setahun lalu.

Rabu lalu, Mahkamah Tinggi (Bahagian KuasaKuasa Khas dan Rayuan) menolak permohonan Anwar untuk semakan kehakiman bagi melucutkan kelayakan keseluruhan pasukan pendakwaan perbicaraan kes liwatnya. - Mstar

* Ada yang salur duit, tak mengapalah...

No comments:

Post a Comment