30 June 2009

Tiada Makanan, Yang Ada Cuma Timbunan Pil Dalam Perut M.Jackson!

The Sun - sebuah akhbar Britain - membocorkan hasil otopsi jenazah legenda musik pop Michael Jackson yang sungguh mengerikan.

“Hasil otopsi yang mengerikan ialah penyanyi itu sebenarnya tinggal tulang – tidak ada makanan di perutnya, kecuali pil – pil,” tulis The Sun.

Paha, punggung dan di bahunya ada bekas tusukan suntikan jarum – yang diyakini sebagai dadah penghilang sakit. Suntikan itu diberikan tiga kali sehari dan sudah berlangsung bertahun-tahun lamanya.

Terdapat juga banyak bekas pembedahan yang kemungkinan adalah hasil dari 13 kali operasi kosmetik ke atas Michael.

The Sun yang mengambil hasil otopsi itu menulis bahwa bintang dengan tinggi 5 kaki 10 inci (178.8cm) itu meninggal dalam keadaan “sangat kurus” iaitu sekitar 53 kg sahaja.

Hasil otopsi juga menunjukkan Michael hampir tidak punya rambut lagi. Ketika meninggal dia mengenakan wig dan tinggal sedikit helaian rambut sahaja di kulit kepalanya.

Kulit kepala di atas telinga kirinya sudah benar-benar botak dan ada bekas luka. Kemungkinan luka itu akibat kemalangan yang menimpanya pada tahun 1984 ketika rambut Michael Jackson terbakar sewaktu pembuatan filem iklan untuk Pepsi.

Di jenazah itu juga terdapat patah tulang rusuk, kemunginan akibat dadanya terus ditekan-tekan ketika petugas-petugas berusaha membantunya selepas jantung gagal berfungsi.


Ada empat bekas suntikan di sekitar jantungMichael Jackson. Kemungkinan suntikan itu berisi adrenalin yang diinjeksikan langsung ke jantung.

Tiga suntikan itu menembus dinding jantung dan menyebabkan kerosakan. Satu suntikan lain bukan saja tidak tepat, malah terkena tulang rusuknya.

Ada lebam di lutut Michael Jackson dan di dua tulang keringnya. Otopsi tidak berhasil menemukan penyebab luka tersebut.

Terdapat pula luka benda tajam di punggungnya yang merupakan indikasi dia baru terjatuh.

“Raja muzik pop” itu juga punya wajah yang penuh dengan bekas goresan bedah plastik.

Sumber yang dekat dengan Jackson mengatakan “dia hanya tinggal kulit dan tulang, rambutnya sudah gondol dan saat meninggal di perutnya tidak ada makanan, yang ada hanya pil-pil. Bekas suntikan di seluruh tubuhnya serta kerosakan akibat bertahun-tahun bedah plastik menunjukkan bahawa tahap kesihatannya sungguh teruk.”

“Doktor-doktor dan orang-orang di sekelilingnya mendorong Michel Jackson menghancurkan diri sendiri. Harus ada pihak yang perlu pertanggungjawabkan.”


(Terjemahan Bebas dari:ANTARA News Agency)

1 comment: