29 November 2007

29.11.07 - Dr Jeffrey mahu undur diri

KOTA BELUD: Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Dr Jeffrey Kitingan, memberi gambaran akan berundur daripada politik apabila membayangkan pilihan raya umum akan datang sebagai pembabitan terakhirnya.

Menyatakan hasratnya itu pada perhimpunan PKR di Kampung Kiau Teburi di sini, baru-baru ini, Jeffrey bagaimanapun menegaskan ingin melihat parti berkenaan terus `menghirup udara segar' di Sabah.

"Saya sudah tua tetapi sebelum berundur, saya mahu melihat dan pastikan suara kita didengar, masa depan kita cerah, hak rakyat terjamin dan kita dapat menikmati hasil perjuangan.



"Rakyat mungkin menyatakan saya kerap melompat parti selama ini tetapi ingin saya jelaskan bahawa tidak kira di mana berada, perjuangan saya adalah untuk memastikan Perkara 20 dan kedudukan kita dihormati," katanya.

Sebelum menyertai PKR, Jeffrey pernah menyertai Barisan Nasional (BN) menerusi Parti Akar Bersatu dan Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS).

(Berita Harian)

No comments:

Post a Comment